Niels van Stappershoef nieuwe lijsttrekker

Niels van Stappershoef is de nieuwe lijsttrekker van de VVD in Tilburg. Dat werd donderdag bekendgemaakt tijdens de Algemene Ledenvergadering van de partij. Met zijn 30 jaar is Van Stappershoef de jongste lijsttrekker ooit van de VVD Tilburg.

Van Stappershoef maakt sinds 2018 deel uit van de gemeenteraadsfractie van de VVD. Als lijsttrekker wordt hij de opvolger van huidig wethouder Oscar Dusschooten, die bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen nog de VVD-lijst aanvoerde. ,,Een enorme eer en geweldige uitdaging”, zegt Van Stappershoef. ,,Als geboren Tilburger weet ik hoe we de omslag van lelijk eendje naar rauwe en ondernemende stad hebben doorgemaakt. We moeten ervoor blijven werken om ondernemers te laten ondernemen. Door een overheid te zijn die de regeldruk vermindert, vlot meewerkt aan plannen, de stad bereikbaar houdt en naast ondernemers gaat staan als er steun nodig is.”

Van Stappershoef zegt de ‘groen-rechtse ambities’ van de VVD van de afgelopen jaren voort te willen zetten. ,,Maar ook op andere onderwerpen willen we ons verhaal laten horen. Denk hierbij aan een schone aantrekkelijke stad, een sportieve stad en een veilige stad”, aldus Van Stappershoef.

VVD-voorzitter Joost Möller is enorm blij met de keuze voor Van Stappershoef. ,,Niels is iemand die overal in de stad komt en heel goed kan luisteren. Je kan problemen immers pas goed oplossen als je weet waar de schoen wringt. Niels weet signalen samen te brengen in een rode draad en kan deze vervolgens ook nog helder communiceren. Die combinatie van capaciteiten zijn uiterst zeldzaam in de politiek”, aldus Möller.